fredag, maj 14, 2010

Utveckling

Visst är det så att mitt yrke har sina nackdelar men fördelarna överväger.
Jag lär mig nya saker varje dag, får ibland omvärdera en del kunskaper och ibland konstatera att jag hade rätt. Mycket går att läsa sig till, men alla dessa knep, alla kunskaper som de erfarna hovslagarna besitter, går ej att finna i dagens litteratur. (kanske skulle ägna några år och samla ihop dem till en bok?!)
Samtidigt så måste man även som gammal och vis vara öppen för nya rön och hela tiden se en utveckling. Ok MAN är fel ord. JAG heter det. För det är så JAG ser på det!
Jag är verkligen glad att jag gjorde slag i verket och skickade in ansökan till skolan, den dagen för några år sedan.
Listor brukar ju vara populära.
Får nog återkomma med en sån!









2 kommentarer:

Irene sa...

Jag köper "vis" det gör jag! Men "gammal"? Nä, det verkar väl vara fel adjektiv i samband med dig?

Hovslagaren sa...

Ha ha! Nej, menade framtiden typ! Snurrar nog ihop det lite för mig själv!