onsdag, maj 19, 2010

Sommaren!

När det var runt -25*c och det låg över en meter snö på sina ställen drömde jag om sommaren. Längtade efter att kunna sko i t-shirt, slippa sjuttioelva lager kläder för att undvika risken att frysa ihjäl!
Såg framför mig ett enklare liv. Varmt och gott!
Så var den här. Sommaren alltså! Eller i alla fall en försmak!
Dagen kan summeras så här:
Svett
Smuts som fastnar i svetten
FLUUUGOR
knott
Andra jobbiga insekter
Åska
Ingen åska istället kvalmigt
Irriterade hästar pga flugorna
Svettiga hästar

Men jag klagar inte (trots jobbiga myggbett av jättemyggorna). För jag tror nog jag väljer värmen före kylan. I alla fall efter denna vintern.
Men det är klart.. Snö gillar jag ju också. Våren är underbar, liksom de fina höstdagarna.
Klart jag funderat de stunder då skorna i handen kändes så kalla att märgen frös till is att jag borde söka mig till varmare breddgrader . Saudiarabien brukar vilja ha svenska hovslagare..
Men varje gång tanken blir lite för verklig så kommer jag fram till att jag faktiskt trivs himla bra med årstiderna. Nu när sommaren kommer blir den ju så mycket mera välkomnad!
Nu längtar jag bara efter att badtemperaturen ska stiga så man kan ta sig ett dopp efter en svettig dag på jobbet!









Må gott och kul att ni fortsätter läsa min blogg!





Inga kommentarer: