tisdag, februari 09, 2010

Allt gott på en gång!


















Allt är väl med mig och jag har den senaste tiden hunnit med en veckas semester till franska Alperna vilket gjorde gott! (Inga ben brutna trots den höga farten nedför pisterna!)
Jag har dessutom fått ett "blogg-pris" vilket är mycket glädjande och samtidigt lite generande då jag gör mitt bästa att vara aktiv i bloggen men inser varje gång jag bloggar att det går alldeles för lång tid mellan inläggen! Men jag ska inte skylla ifrån mig! Fortsätter uppleva spännande saker varje dag i mitt yrke och har egentligen massor att skriva om. I morgon t ex ska jag sko en schettis med ganska kraftig fång. Ska se om jag får tillåtelse att ta lite bilder att lägga upp och skriva några rader om fallet. Har fortsatt mitt arbete med ardennerkillen också som blivit betydligt bättre i sina hovar vilket är mycket glädjande! Återkommer om honom i mars med nya bilder.
Så till priset jag vann, låter den ta plats i min hovslagarblogg för att jag blev så glad för den!
http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-dc36064a83e3e93bbb9d96ea3207f0064b6eaf7873462.jpg/version-e352e6db63a5cddacc0bdfe1375bf548/anrop-bildserver/
Ta da!! Snygg eller?

Jag måste skicka den vidare till sju bloggare of my choice.
Här följer de bloggar JAG tycker förtjänar denna utmärkning.
Utan inbördes ordning alltså:

1. Ymer Gusten & co.
För att med Larssons underbara sätt att skriva får en att skratta varje gång och samtidigt förundras av hennes skicklighet med sina hundar

2. Leif for president.
Ok inte så många inlägg av denna "hund" men sjukt kul, med betoning på sjukt!

3, Allt om hästar (for dummies)
Med risk att verka partisk så är denna blogg mycket roande. Helt underbara texter om ofta helt vanliga vardagliga saker som kan verka tråkiga men med Lottis sätt att beskriva dem på, otroligt intressanta och roliga!

4. Hingstarna på bassholmen.
För tillfället en blogg på is men som till våren GARANTERAT blommar upp igen med inlägg från hingstägarnas bilder och texter om hur grabbarna på ön på västkusten lever vildhästliv på denna underbara ö!

5. Fugly horse of the day.
Ingen nöjesblogg direkt men nyttig läsning med intressanta frågeställningar.

6. Häst och hund.
Ann-Louise skriver om sitt intressanta liv med sina djur och är dessutom en skicklig fotograf. Värt ett besök om inte annat för bildskönheten!

7. Krutrut.
Har ni tråkigt en dag och vill le? Med ett klick så lovar jag er ett gott skratt åt det underbara hundar som så väl fångats på bild. Bilderna behöver liksom ingen text för att man ska förstå. De talar liksom sitt eget språk. Dessutom är bilderna några av de vackraste bilder jag sett. En sann konstnär!

Ha det nu skönt ute i snön på hästryggen!

1 kommentar:

Lotti sa...

Meh hallå! Du glömde sju fakta om dig själv! Det viktigaste!!!!

Och tack förresten, vad du e gullig! :)