lördag, april 17, 2010

Ok, visst detta skulle ju inte bli en "hundblogg" men då faktiskt Emil är en av anledningarna till att jag utbildade mig till Hovslagare så förtjänar han sin plats i rampljuset (läs: skärmljuset!)
Han som nu är en klinikhovslagarhund tog på sin rast att springa av sig med dels en söt tik, veterinärhunden Daisy och sedan även med gamle kompisen, hovslagarhunden.. ursäkta, rätt ska vara rätt hrmm, hovslagarlärarhunden, Affe!
Självklart fina charmiga tag med Daisy...






...men betydligt "ruffigare" och grabbiga tag med Affe!












För er som med yttersta noggrannhet granskat bilderna så stämmer det faktum att båda kompisarna är prickiga!
Det är bra och faktiskt viktigt att Emil är som han är. Har än så länge inte träffat någon hund som inte går ihop med Emil, han är sån! Om inte skulle det ju fungera sämre att ha honom med mig om dagarna. Tvärtom brukar jag ofta få höra:
"Min hund som normalt inte gillar andra hundar!!"
Han är bäst på att vara hovslagarhunden helt enkelt!

Hovslageriet då?
Jo det flyter på med fler och fler skoningar på kliniken. Kul!

2 kommentarer:

Lotti sa...

Affe, din inställsamma lille fjant! :-)

Bitte sa...

Bra att Emil är PÅ igen, på riktigt. Och man ser ju att han är en äkta hovslagarhund (och inte lärling); han lägger verkligen på en sula med de prickiga.