tisdag, april 27, 2010

Återbesök

Två dagar har gått sedan jag akut fick åka ut till hästen som trampat av sig en bit av hoven. Hästen har stått gipsad på box hela tiden. Jag lossade på bandaget och gipset såg fint ut. Tog även bort gipset för att se om jag nu kunde skära bort löst material och tvätta rent. Hästen som var mycket duktig och stod relativt still tyckte dock det fortfarande gjorde för ont i såret så jag kunde inte tvätta rent.





Ett nytt gipsomslag lades och i morgon tar ägaren in hästen till kliniken så vi kan göra ett så bra jobb som möjligt. Troligtvis får hästen lugnande och bedövning. Prognosen är god. Nästa steg i behandlingen efter att såret läkt är nog att sko hästen med ringskor för att fördela belastningen. Men det återkommer jag om.

1 kommentar:

Irene sa...

Tittar med en rysning - det där ser inte alltför kul ut! Men skönt att läsa att prognosen är god.