onsdag, november 04, 2009

Höst!

Aj, aj! Ont i hela kroppen och lär ha en trevlig träningsvärk efter dagens arbete. Nästan samtliga hästar hade tydligen vaknat på fel sida i morse och ville inte bli kompis med mig hur mycket jag än försökte. Med andra ord har jag fått åka bergochdalbana!

Snart dags för ardennerskoningen. Ska uppdatera med bilder då.

Kan väl sammanfatta den sista tiden så här utan att låta negativ:
Lera
Mörker
Blåst
Regn (och rusk)
Kyla
Halka
............
Fast även denna i denna tuffa årstid finns det ljusa stunder. Har den senaste tiden haft känt att jag tagit ett kliv framåt i utvecklingen av mitt arbete. Allt stämmer. Även de kluriga hovarna som jag tidigare ägnat långa stunder till att fundera ut en lösning på bara stämmer och skoningen blir klockren. Kul!
Dessutom har jag fått en hel del trevliga kommentarer från nöjda kunder vilket känns jättekul!
Långt ifrån alla hästar jag skor lever rövare. Ligga Gumman t ex är riktigt mysig! Sådana hästar ger energi istället!

Ha det gott!

Inga kommentarer: